BioSignature – hvad fortæller dine fedtdepoter om dig?

Biosignature

Biosignature – hvilke hemmeligheder gemmer dine deller på?

Jeg har ofte hørt at man ikke kan punktslanke sig. Men det er faktisk muligt. Måske ikke ved at bruge en bestemt maskine nede i fitnesscentret eller lave 100 mavebøjninger om dagen, men ved at kigge på hvor din krop lagrer mest fedt. Din krops hormonelle ubalancer afsløres nemlig af hvor på kroppen dine (overflødige) fedtdepoter sidder. F.eks. skyldes fedt på maven et forhøjet niveau af stresshormonet kortisol, der bl.a. forårsages af for meget stress i hverdagen og dårlig søvnkvalitet.

For at få et overblik over din krops hormonelle balance, kan du få foretaget en BioSignature måling. Målingen foretages af en certificeret BioSignature Coach, der måler tykkelsen af dine hudfolder (eller deller om du vil 🙂 ) 12 specifikke steder på kroppen. Ud fra tallene vil BioSignature Coach’en kunne fortælle dig, hvor du bør sætte ind ift. kost, træning, søvn og restitution for at bringe dine hormoner i balance og tabe fedt dér, hvor du har mest brug for det.

Du kan læse mere om BioSignature metoden i en artikel fra I FORM her >

Jeg har fået lavet en BioSignature måling hos Performance Gym i Århus og udover selve målingen fik jeg også en personlig kostplan. Kostplanen tog udgangspunkt i mine top 3 problemområder (ifølge målingen) og mit personlige mål om at øge min muskelmasse.

Mine top 3 problemområder:

1. Overarme: kunne tyde på zink-mangel og jeg bør derfor spise flere zinkholdige fødevarer. De fødevarer der bidrager mest med zink er østers (som jeg ikke kan fordrage), cashewnødder, oksekød og ost 30+.

2. Siden: jeg har haft en tendens til at overspise, når jeg tillod mig selv at spise slik og kage og min krop får derfor et ordentlig kulhydrat-chok. Jeg skal blive bedre til at efterleve ‘alt-med-måde’ princippet og herudover blev jeg anbefalet at indtage alle mine stivelsesrige kulhydrater om aftenen.

3. Lægge: her skal jeg fokusere på at forbedre min søvnkvalitet, bl.a. ved at få 8-9 timers søvn, sove senest kl. 22.00, slukke al elektronik senest 1/2 time før sengetid og evt. supplere med et tilskud af magnesium.

Min BioSignature måling gav mig en rigtig god forståelse for og indblik i hvad min krop har brug for og jeg glæder mig til at se hvordan min krop vil reagere på de foreslåede ændringer 🙂

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *