Morgenmad med kød og nødder

Nødder

Morgenmad med kød og nødder

I forbindelse med opstarten på mit nye 3 ugers træningsprogram “21 dage til sprød(ere) silhuet” har jeg manglet inspiration til morgenmad de dage hvor jeg træner om eftermiddagen. Morgenmåltidet skal nemlig helst bestå af protein, nødder og en håndfuld bær/grønt. For at undgå at køre sur i æg, som jo er en ret nem løsning, når det skal gå stærkt fra morgenstunden af, gik jeg på jagt efter alternativer med kød eller fisk.

Resultatet blev 10 “opskrifter”, der enten kan forberedes aftenen før eller hurtigt om morgenen. De steder hvor jeg ikke har nævnt bær eller grønt, kan du selv supplere med hvad du nu lige har lyst til 🙂

Du kan læse mere om hvorfor kød og nødder giver dig den bedste start på dagen her og her.

Forslag til morgenmad med kød og nødder:

Morgenmad #1: Kålblade rullet med tykke skiver kødpålæg eller en rest kød fra aftensmaden

Morgenmad #2: Kolde frikadeller med paranødder

Morgenmad #3: Rejesalat på en skive stenalderbrød (bagt uden olie)

Morgenmad #4: Røget laks smurt og rullet med lidt friskost og macademianødder

Morgenmad #5: Æggewrap med laks, lidt frisk spinat og hasselnødder

Morgenmad #6: En rest kylling og cashewnødder stegt på panden i lidt smør eller kokosolie

Morgenmad #7: Peberfrugt med chorizo og nøddepesto

Morgenmad #8: Ristede løgismose kyllingepølser med mandler

Morgenmad #9: Morgenmadsbøf med kernemüsli

Morgenmad #10: Stegt torskerogn med lidt hjemmerørt remoulade, citron og valnødder

Har du andre ideer til morgenmad med kød og nødder, så er du meget velkommen til at dele dem i kommentarfeltet nedenfor 🙂

Comments
  1. Jonatan
    • Malene Kirstine

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *