Uge 2 = DONE! (21 dage til sprød(ere) silhuet)

Status uge 2: 21 dage til sprød(ere) silhuet

Status uge 2: 21 dage til sprød(ere) silhuet

Så er uge 2 af “21 dage til sprød(ere) silhuet” veloverstået og det har været en uge, der har budt på hård træning og masser af mad!

Træning:

Træningsintensiteten blev i denne uge øget ved at holde kortere pauser mellem runderne. Progressionen i træning bestod i, at der på nogle af dagene blev tilføjet en ekstra øvelse og at 2-hånds swings blev erstattet af 1-arm swings, hvilket stillede større krav til muskelkorsettet omkring mave og ryg og skulderbladsmusklerne. Get-ups udførte jeg i denne uge med en 8 kg kettlebell i stedet for en sko som i sidste uge. Der blev også indført en ekstra træningsdag med 10 minutters intervaltræning.

Tirsdag aften løb jeg “Fuglsangsø Stafetten” sammen med min kæreste, lillebror og et par venner. Ruten var på 5 km og jeg løb i en rigtig fin tid på trods af at jeg til daglig ikke løbetræner. Det anbefales som udgangspunkt ikke at konditionstræne ved siden af Annas programmer, men jeg løb også kun for hyggens skyld og ikke fordi der skulle brændes en masse kalorier af.

Kost:

Det er gået meget bedre med kosten i denne uge og der har kun været få afvigelser fra planen. Min krop trives ikke så godt med faste på fastlagte tidspunkter, så jeg har kun overholdt fasten de dage, hvor jeg har følt, at min krop har været indstillet på det.

Lørdag stod den på bryllup med alt hvad dertil hører og jeg spiste efter behov og lyst. Søndag var vi inviteret til aftensmad hos mine svigerforældre og jeg havde bagt sunde avocado-chokolademuffins som vi skulle have til aftenskaffen, men der kom selvfølgelig også en stor pakke Quality Street på bordet og jeg kan vist ikke sige mig fri fra, at der røg et par (eller 6) stykker chokolade ned 🙂

Restitution:

Jeg sover rigtig godt for tiden og det er endda også blevet til et par power-naps om eftermiddagen (hvis behovet har været der) uden at det er gået ud over min nattesøvn. Jeg har en nogenlunde fast morgen- og aftenrutine, hvor jeg går i seng omkring kl. 22.00 og står op mellem 5.30 og 5.45. Jeg føler mig frisk om morgenen og har god energi både til morgentræningen og resten af dagen.

Har du lyst til at vide mere om Annas tilgang til kost og træning, så skulle du tage at læse dette indlæg.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *